طراحی آشپزخانه ایده آل به سبک مدرن و کلاسیک

دسته بندی ها : مقالات
طراحی آشپزخانه ایده آل به سبک مدرن و کلاسیک طراحی آشپزخانه ایده آل به سبک مدرن و کلاسیک توسط طراحان با ایده های جذاب و لوازم و چیدمان شیک بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همین امر سبب شده است که افراد در حین خرید محصول علاوه بر کارایی و دوام، به زیبایی ظاهری و […]
طراحی آشپزخانه ایده آل به سبک مدرن و کلاسیک

طراحی آشپزخانه ایده آل به سبک مدرن و کلاسیک

طراحی آشپزخانه ایده آل به سبک مدرن و کلاسیک توسط طراحان با ایده های جذاب و لوازم و چیدمان شیک بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همین امر سبب شده است که افراد در حین خرید محصول علاوه بر کارایی و دوام، به زیبایی ظاهری و همخوانی آن با دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه نگاه ویژه ای داشته باشند.

زمانی که تصمیم به طراحی آشپزخانه ایده آل به سبک مدرن و کلاسیک می گیرید انتخاب سبک و تم کلی آشپزخانه حائز اهمیت است. تنها عاملی که سبب می شود سبک مشخصی از دکوراسیون را برای آشپزخانه خود انتخاب نمایید سیلقه شما و خانواده تان خواهد بود. قطعا با یک گزینش صحیح و مطابق میلتان از کار کردن در محیط آشپزخانه لذت بیشتری خواهید برد. همچنین تغییر سبک و چیدمان آشپزخانه نظیر رنگ دیوارها، نوع و رنگ کابینت ها، نورپردازی و … کار بسیار دشوار و پر هزینه ای است. از اینرو ضروری است که قبل از هر چیزی با در نظرگیری سلیقه و سبک کلی خانه، زمینه مناسب آشپزخانه خود را تعیین نمایید. اینکه شما تمایل دارید که حال و هوای آشپزخانه شما سنتی و کلاسیک باشد یا مدرن؟ اگر برای انتخاب دچار سردرگمی و تردید شده اید بدون شک خواندن این مقاله کمک بزرگی به شما خواهد کرد. در این مقاله با تفاوت های اصلی یک آشپزخانه مدرن و کلاسیک آشنا خواهید شد و تصمیم گیری تا حدودی برایتان آسانتر می گردد.

آشپزخانه مدرن : جلوه ای شیک و ساده

از مهمترین ویژگی ها در یک آشپزخانه مدرن، مینیمالیسم یا ساده گرایی است که این ویژگی در تمامی دکوراسیون نمود پیدا می کند. در حقیقت این سبک مخالف سرسخت تجمل گرایی است و سادگی از ارکان اصلی آن می باشد. طراحی این آشپزخانه ها اغلب ساده، خلوت و براق است. اگرچه وسایل استفاده شده در آنها مانند یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، مایکروفر و… کاملا به روز است. کابینت ها در این آشپزخانه ها رنگ های ساده، شفاف و تند دارند. استفاده از رنگ هایی نظیر آبی، قرمز، زرد یا سبز که در نوع کلاسیک به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد رایج است. طرح های قدیمی و شلوغ و تزئینات پر نقش و نگار در آن جایی ندارد و تاکید ویژه ای بر خطوط صاف مخصوصا خطوط افقی دارد. استفاده از خطوط افقی سبب می شود آشپزخانه های مدرن که عموما کوچکتر از گذشته هستند وسیع تر و جادارتر به نظر بیایند. استفاده از فلزات، سنگ، شیشه و چوب با روکش بسیار صاف و بدون نقص در این آشپزخانه ها بسیار رایج است.

 

 

 

 

 

آشپزخانه کلاسیک : زیبایی و شکوهی از گذشته در خانه شما

آشپزخانه کلاسیک به طراحی های قدیمی و سنتی اشاره دارد که اغلب با استفاده از چوب، سنگ، سفال و فلزات قابل تزئین طراحی شده اند. انتخاب سبک کلاسیک عموما در آشپزخانه های بزرگتر گزینه مناسبتری است و در عین حال که مدرن نیستند ولی بسیار دنج، راحت و آرامش بخش هستند. اصل اولیه و بارز سبک کلاسیک و سنتی پرداختن به تجمل گرایی و جزئیات می باشد. از ویژگی ها و المان های قابل ذکر سبک سنتی دوام، طول عمر و انعطاف بیشتر آن در نوسازی و بروزرسانی است. بر خلاف سبک مدرن و طراحی به روز که بعد از چندین سال قدیمی می شود و از مد می افتد. در این آشپزخانه ها تمام جزئيات به صورت دقيق و با كيفيت بالا پياده سازي می شوند. چوب از عناصر جدایی ناپذیر آشپزخانه ها در سبک کلاسیک است که نقش اصلی را در القای حس قدیمی و نوستالژیک بودن به شما ایفا می کند. همچنین لوسترها و چراغ ها در اینجا از نوع تشریفاتی، بزرگ و سنتی است.

 

 

 

 

اصول طراحی آشپزخانه مناسب با فضا

آشپزخانه به عنوان قلب خانه از مهمترین فضاهایی در منزل است که زمان زیادی را در آن سپری می کنید. بنابراین باید گونه ای طراحی و دیزاین شود که علاوه بر زیبایی خانه، پاسخگوی نیاز افراد خانواده نیز باشد. امروزه با توجه کمتر شدن مساحت آشپزخانه ها در تبع کوچکتر شدن منازل، چگونگی طراحی و دکوراسیون آنها بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

شش نمونه از طراحی هایی که با توجه به قرارگیری دیواره ها، کابینت ها و لوازم آشپزخانه ها انجام می شود به شرح زیر است.

U شکل، L شکل، تک دیوار، جزیره دار، شبه جزیره ای و طویل و باریک.

مثلث طلایی در طراحی آشپزخانه

نحوه قرارگیری سینک ظرفشویی، یخچال و اجاق گاز که با اصطلاح مثلث کار در آشپزخانه مطرح می شود از اصلی ترین قواعد چیدمان آن محسوب می شود. باید فاصله بین آنها طوری طراحی شود که در راحت ترین حالت ممکن برای شخص  باشد. اگر این سه وسیله را با یک خط فرضی به یکدیگر متصل کنیم مجموع اضلاع نباید از 3.5 متر کمتر و از 6 متر بیشتر باشد.

طراحی با مثلث طلایی، از نظر کارایی و زیبایی دکوراسیون داخلی بسیار مفید می باشد.

نقش کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

کابینت ها از دیگر اصول طراحی هستند که طراحان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند. نوع و جنس کابینت ها متناسب با سبک انتخابی یعنی مدرن یا کلاسیک بودن تعیین می شود. در نوع کلاسیک، کابینت ها از جنس و متریال با اصالت نظیر چوب ساخته می شوند و طرح های تزیینی و کنده کاری در آنها به وفور دیده می شود. اما کابینت های مورد استفاده در سبک مدرن کاملا ساده و بی آلایش بوده و سادگی و قرینگی آن جلوه ویژه ای به فضای شما می بخشد. بنابراین کاملا واضح است طراحی آشپزخانه به سبک سنتی هزینه بیشتری را در بر خواهد داشت.

موضوعی که فارغ از تفاوت های میان دو سبک باید مورد توجه قرار گیرد عدم برتری هیچکدام از آنها بر دیگری است. تنها فاکتور موثر برای اینکه چه سبکی را در آشپزخانه خود پیاده سازی کنید فقط و فقط سلیقه شما خواهد بود. نکته بسیار مهم و تاثیرگذار در زیباتر نشان دادن هر یک از آنها، دقت در چگونگی چیدمان و هماهنگی میان اجزاست.

یکی از خدمات تخصصی شرکت تمشاد طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه توسط تیم متخصص و حرفه ای مطابق با سلیقه شما است. همچنین شرکت تمشاد نماینده مستقیم برندهای داخلی و برتر لوازم آشپزخانه نظیر اخوان، داتیس و کن و شیرآلات شودر، KWC و راسان است. بنابراین پس از تصمیم گیری و درنظرگیری نوع چیدمان می توانید لوازم مورد نیازتان مانند سینک ظرفشویی، گاز، هود، فر توکار و شیرآلات آشپزخانه را از این شرکت تهیه نمایید. شرکت تمشاد با بهره مندی از تیمی متخصص و با تجربه، آمادگی لازم جهت مشاوره، تامین کالا و اجرای خواسته شما را با مناسبترین هزینه و بهترین کیفیت دارد.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *